وکیل قلع و قمع بنای غیر مجاز

وکیل قلع و قمع بنای غیر مجاز : قلع و قمع بنای غیر مجاز زمانی موضوعیت پیدا می کند. که شخصی بدون اجازه در ملک شما اقدام به احداث بنا یا کاشت درخت و یا زراعت کرده باشد .

در بسیاری از  موارد شخصی بدون اجازه ، ملک شما را مورد تصرف خود قرارداده است. و شما برای اخراج او از ملکتان اقدام به طرح دعاوی هم چون خلع ید ، رفع تصرف یا از طریق کیفری اقدام به تنظیم شکایتی با عنوان تصرف عدوانی نموده اید .

حال اگر متصرف علاوه برتصرف ملک شما ، اقدام به احداث بنا یا کاشت درخت یا زراعت کرده باشد. شما می توانید ضمن دادخواست خلع ید یا تصرف عدوانی ، قلع و قمع بنای غیر مجاز را هم از دادگاه بخواهید . توجه داشته باشید اگر متصرف در ملک شما حضور دارد ، نمی توان قبل از اخراج متصرف از ملک ، فقط به طرح دعوی قلع و قمع بنا بسنده نمود .

بنابراین بهتر است ابتدا دعوی خلع ید یا رفع تصرف مطرح شود و در ضمن آن یا پس از آن دعوای قـلع و قمع بنا مطرح گردد .

قلع و قمع بنای غیرمجاز

نحوه رسیدگی به دعوای قلع و قمع بنای غیر مجاز :

پس از ثبت دادخواست از طریق وکیل ملکی یا از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی ، دادخواست شما به یکی از شعب دادگاه عمومی حقوقی شهرستان محل وقوع ملک ارسال می شود .

با تعیین وقت رسیدگی و ابلاغ آن به طرفین دعوی ، دادگاه شروع به رسیدگی در روز مقرر میکند . با احراز احداث بنا یا درخت و … در ملک به صورت غیر مجاز ، دادگاه اقدام به صدور رای به نفع خواهان می نماید. با قطعی شدن رای دادگاه ، به درخواست محکوم له ، اجراییه صادر خواهد شد و چنانچه محکوم علیه ظرف مهلت مقرر ، شخصاً اقدام به تخریب آثار و قلع و قمع بنا نکند. موضوع توسط مامور اجرا انجام می شود .

خواهان دعوی چه کسی است ؟

خواهان یا شخصی که اقدام به طرح دعوی میکند. مالک ملک بوده یا مستاجری است که زمین یا ملکی را برای مدت معین اجاره کرده و دیگری بدون اجازه اقدام به احداث بنا در آن زمین کرده باشد .به عبارت بهتر ، خواهان ممکن است یا مالک عین ملک باشد یا مالک منافع آن (مستاجر) .

مشاوره حقوقی با وکیلانه :

هر چند در مقاله فوق سعی گردید ، نحوه رسیدگی به این دعوی مختصراً توضیح داده شود. اما باید بدانید دفاع در اینگونه دعاوی بسیار پیچیده خواهد بود و توضیح در مورد دفاع در اینگونه دعاوی در قالب مقاله نمی گنجد . لذا پیشنهاد می شود از همان ابتدا از خدمات یک وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در امور ملکی بهره مند شوید .

تماس با ما : 09127246413

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *