وکیل اثبات مالکیت ملک + 100% پیگیری پرونده توسط وکیل ملکی

وکیل اثبات مالکیت ملک + 100% پیگیری پرونده توسط وکیل ملکی : دعوای اثبات مالکیت ملک زمانی موضوعیت پیدا میکند. که چند نفر مدعی مالکیت ملک موضوع دعوا باشند . حال اگر ملک موضوع دعوا دارای سند نباشد و یا در ادارات ثبت اسناد و املاک به ثبت نرسیده باشد . با طرح چنین دادخواستی می توان مالکیت خود را ثابت کنید .

وکیل اثبات مالکیت ملک

نحوه رسیدگی به دعوای اثبات مالکیت ملک :

مدعی مالکیت که معمولاً شخص خریدار می باشد و یا هر شخصی که ملک را به تصرف خود در آورده است باید با ضمیمه کردن دلایل مالکیت خود به دادخواست ، اقدام به طرح دعوای حقوقی کند .

پیشنهاد می شود بجهت پیچیدگی دعاوی ملکی ، قبل از هر گونه اقدام از تخصص و تجربه وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایید .

پس از ثبت دادخواست از طریق دفاتر خدمات قضایی ، دادخواست اثبـات مالکیت ملک به یکی ازشعب دادگاه عمومی حقوقی شهرستان محل وقوع ملک ارجاع می شود . ( دعاوی حقوقی مربوط به املاک در دادگاه شهرستانی رسیدگی می شود که ملک در حوزه آن شهرستان مستقر می باشد ) .

نحوه رسیدگی به دعوای اثبات مالکیت ملک :

پس از وصول پرونده به شعبه ، در صورت تکمیل بودن دادخواست و ضمائم آن ، دادگاه دستور تعیین وقت رسیدگی را صادر می کند . با تعیین وقت رسیدگی ، تاریخ برگزاری جلسه به طرفین دعوا ابلاغ خواهد شد . دادگاه پس از رسیدگی و استماع اظهارات خواهان و دفاعیات خوانده و بر اساس مدارک و مستنداتی که هر دو طرف دعوا ارائه داده اند ، اقدام به صدور رای خواهد نمود .
چنانچه مدارک و مستندات خواهان مانند مبایعه نامه عادی ایشان ، شهادت شهود یا تصرف ایشان در ملک حاکی از مالکیت او باشد. دادگاه حکم به اثبات مالکیت خواهان صادر می نماید . در غیر اینصورت حکم به بی حقی خواهان صادر خواهد شد .

نحوه اجرای حکم اثبات مالکیت ملک :

همیشه احکام صادر شده از دادگاه قابلیت اجرایی را نخواهد داشت . و بعضی از احکام دادگاه صرفاً جنبه اعلامی دارند . به عبارت بهتر در احکام اعلامی ، دادگاه وضعیت مورد ادعای خواهان را تایید می نماید . حکم اثبـات مالکیت ملک نیز از احکام اعلامی می باشد .  پس از قطعی شدن رای دادگاه ، محکوم له یا همان خواهان دعوا می تواند از مزایای رای صادر شده استفاده نماید و خود را به عنوان مالک ملک معرفی نماید .

آیا برای طرح دعوای اثـبات مالکـیت ملـک حتماً باید مبایعه نامه عادی داشته باشیم ؟

همانطور که در مقالات قبل بیان نمودیم ( مقاله مربوط به اثبات مالکیت در قانون ایران ) : مالکیت از طریق اماره ید یا تصرف ، اسناد و مدارک و شهادت شهود قابل اثبات می باشد . بنابراین هیچگونه الزامی در ارائه قولنامه عادی در دعوای اثبات مالکیت ملک وجود ندارد.

مشاوره حقوقی ملکی با وکیلانه :

جهت اخذ مشاوره از وکیل متخصص در امور ملکی و تعیین نوبت با ما تماس حاصل فرمایید .

تلفن تماس : 09127246413

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *