تامين خواسته در دعاوى كيفرى با کمک وکیل

تامين خواسته در دعاوى كيفرى با کمک وکیل: چنانچه به عنوان شاكى در پرونده متحمل ضرر و زيان شده باشيد. همانگونه كه پيشتر بيان شد مى توانيد دادخواست ضرر و زيان ناشی از جرم را به دادگاه تقديم نماييد.

مرجع رسيدگى كننده به دادخواست ضرر و زيان دادگاه كيفرى ميباشد. لكن در صورتى كه به هر دليل با ادله ى قابل قبول شاكى احتمال اين را بدهد كه خواسته ى او در معرض خطر است. مى تواند تامين ضرر و زيان خود را از بازپرس يا داديار رسيدگى كننده در دادسرا بخواهد. در مورد تامين خواسته در امور حقوقى در صورت صلاحديد قاضى رسيدگى كننده باید خسارت احتمالى توديع گردد. لكن در امور كيفرى در صورتى كه شاكى خواستار تامين خواسته باشد نيازى به توديع خسارت احتمالى نيست .اما صدور قرار تامين خواسته نيازمند ادله ى قابل قبول ميباشد و به صرف ادعا اين قرار صادر نميشود .

تامین خواسته در دعاوی کیفری

تامين خواسته در دعاوى كيفرى با کمک وکیل:

وکیل متخصص کیفری : در صورتى كه قرار تامين خواسته صادر شود اين قرار به متهم ابلاغ ميشود. و اگر چه قرار توسط متهم قابل اعتراض ميباشد اما به محض ابلاغ اجرا مى شود و نيازى به نتيجه ى اعتراض نيست .

نکته : اگر تاخير در اجرا سبب شود خواسته تضييع گردد اجراى قرار قبل از ابلاغ صورت ميپذيرد .

قرار تامين خواسته نياز به موافقت دادستان ندارد و صرفاً ميبايست مطابق قانون به اطلاع دادستان برسد. قرار تامين خواسته در اجراى احكام كيفرى مطابق با قانون اجراى احكام مدنى اجرا ميشود. و دو صورتى كه خود قرار داراى ابهام يا اجمال باشد توسط مقام صادر كننده بر طرف ميگردد. و در صورتى كه جهت اجراى آن مشكلى وجود داشته باشد. توسط دادستان يا قاضى اجراى احكام انجام مى شود.

چنانچه تا قبل از ختم دادرسى در مرحله بدوى (در مواردى كه نيازمند تقديم دادخواست است ) دادخواست تقديم نشود، به درخواست متهم قرار تامين خواسته لغو ميشود. و اگر قرار موقوفى تعقيب يا منع تعقيب صادر شود. يا به هر جهت پرونده به نفع متهم مختومه شود پس از قطعيت راى قرار تامين خواسته منتفى ميشود .

بنا بر اين چنانچه خواسته ى شما در معرض تضييع قرار گرفته باشد. كه مسلماً در پرونده هاى كيفرى ضرر و زيان ناشى از جرم صورت گرفته است. چه زمانی كه موضوع جرم مال باشد. و چه اینکه خسارتى ناشى از ارتكاب رفتار مجرمانه متوجه شاكى گردد. بهتر است با استفاده از ادله قابل قبول درخواست تامين خواسته را ارائه نمود. كه متعاقب آن اموال متهم توقيف گردد . در اين صورت پس از صدور حكم قطعى به نفع شاكى جهت استرداد مال مورد جرم و خسارات ناشى از ارتكاب جرم دسترسى به اموال متهم سهولت داشته و به راحتى و با سرعت بیشترى جبران خسارت ميگردد.

مشاوره با وکیلانه :

جهت اخذ مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری با ما تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما : 09127246413

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *