الزام به پرداخت بدهی های ملک +100% پیگیری توسط وکیل:

الزام به پرداخت بدهی های ملک +100% پیگیری توسط وکیل: معمولاً در قراردادهای مشارکت در ساخت، مالک و سازنده ملک در مورد هزینه های اخذ مجوزهای لازم و میزان تعهدات هر یک از طرفین به توافق می رسند. و در قرارداد مشارکت در ساخت قید می کنند . اغلب اینگونه هزینه ها را سازنده بر عهده می گیرد . هرچند هزینه ها و بدهی های مربوط به قبل از انعقاد قرارداد بر عهده مالک بوده. و سازنده در این خصوص تکلیفی ندارد .

حال اگر مالک بدهی های قبل از انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت را نپردازد، ممکن است در آینده برای سازنده مشکل ایجاد شود. و با وقوع اختلاف سازنده می تواند از طریق طرح دادخواست حقوقی ، مالک را به پرداخت اینگونه بدهی ها ملزم کند. مهم ترین بدهی هایی که مالک می تواند داشته باشد، بدهی های مالیات ملک – عوارض وبدهی شهرداری و دارایی – اداره تامین اجتماعی و یا بدهی مربوط به انشعابات آب و برق و گاز می باشد.

الزام بع پرداخت بدهی های ملک

الزام به پرداخت بدهی های ملک +100% پیگیری توسط وکیل:

برای طرح این دعوی ، سازنده ملک به عنوان خواهان باید اقدام به طرح دعوی نماید. بهتر است طرح اینگونه دعاوی و دفاع از آنها را به عهده یک وکیل پایه یک دادگستری قرار دهید . قطعاً دانش و تخصص یک وکیل متخصص در امور ملکی و قراردادها در روند پرونده تاثیرگذار خواهد بود.

دادگاه رسیدگی کننده به دعوی :

دعاوی که منشاء اختلاف آنها قرارداد باشد، در دادگاهی رسیدگی می شود که قرارداد در آنجا منعقد شده است. یا دادگاهی که قرار بوده تعهد در آنجا اجرا شود.

پس از رسیدگی و صدور حکم به الزام به پرداخت بدهی های ملک، با قطعی شدن رای و به درخواست سازنده اجراییه صادر می گردد. و در مرحله اجرا طی ابلاغیه ای، به محکوم علیه ابلاغ می شود تا بدهی خود را ظرف مهلت ده روز پرداخت کند. در صورت امتناع مالک از پرداخت بدهی، میتوان برابر مقررات ،اموال او را توقیف نمود. و یا برگه جلب وی را دریافت نمود.

مشاوره حقوقی با وکیلانه :

جهت اخذ مشاوره از وکیل ملکی با ما تماس حاصل فرمایید.
تماس با ما: 09127246413

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *