ابطال سند رسمی انتقال با کمک وکیل :

ابطال سند رسمی انتقال با کمک وکیل : سند رسمی انتقال سندی است که پس از امضاء طرفین در دفتر خانه اسناد رسمی، تنظیم می شود. و پس از آن دفترخانه اسناد رسمی، خلاصه معامله انجام شده را به اداره ثبت اسناد و املاک ، ارسال میکند. تا این انتقال مالکیت در دفتر املاک اداره ثبت اسناد و املاک لحاظ گردد.

موجبات طرح دعوی ابطال سند رسمی انتقال :

ممکن است به دلایل مختلفی ، دعوی ابطال سند رسمی انتقال مطرح شود. بنابراین نمی توان گفت که در تمامی دعاوی مطرح شده در دادگاه ، موجبات ابطال سند رسمی به یک شکل خواهد بود. و در هر دعوایی موجبات ابطال سند رسمی می تواند متفاوت باشد .

  • مانند طرح این دعوی بلحاظ عدم مالکیت فروشنده در زمان انتقال سند.
  • یا انتقال سند بوسیله اسناد جعلی.
  • ممکن است معامله منعقد شده فضولی باشد. و کسی که ملک را انتقال داده است ، از طرف مالک ماذون نباشد و مالک معامله منعقد شده را رد کند.
  • گاهی یکی از طرفین قرارداد اهلیت نداشته. و ضرورت دارد پس از اعلام بطلان معامله انجام شده، ابطال سند رسمی انتقال را نیز به موجب همان دعوی یا دعوی جداگانه مطرح نمود.
  • فسخ یا منحل شدن معامله (انفساخ) نیز یکی از مواردیست که موجب ارائه چنین دادخواستی می شود.

ابطال سند رسمی انتقال

ارائه دادخواست ابطال سند رسمی انتقال بوسیله وکیل ملکی :

کسی که مدعی بی اعتباری سند رسمی است باید اقدام به طرح چنین دادخواست حقوقی ای کند. هر چند پیشنهاد می شود در اینگونه دعاوی حتماً با کمک یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص درامور ملکی اقدام به طرح دعوی نمایید. چرا که هر دعوایی تنها یکبار قابلیت مطرح شدن را دارد. و چنانچه شما شخصاً اقدام به طرح دعوی نمایید و منجر به شکست شما و بی حقی شما شود، دیگر نمی توانید با این عنوان حق خود را مطالبه کنید . به عبارت بهتر بی تجربیگی شما مساوی است از بین رفتن مال و حق و حقوق شما.

دادگاه در جلسه رسیدگی بر اساس مدارک و مستندات ارائه شده از طرفین اقدام به صدور رای می نماید. چنانچه رای به نفع خواهان دعوی صادر گردد و قطعی شود، مرجع صادر کننده رای برای خواهان گواهی قطعیت رای صادر خواهد نمود. با ارائه این گواهی به اداره ثبت اسناد و املاک ، سند صادر شده ابطال می گردد و سند مالکیت جدید صادر خواهد شد.

مشاوره با وکیلانه :

اگر قصد طرح چنین دعوایی را دارید و یا اینکه خوانده اینگونه دعاوی هستید ، می توانید تمامی سوالات خود را از ما بپرسید. جهت مشاوره تلفنی تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : 09127246413

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *