وکیل خلع ید + پیگیری 0 تا 100

وکیل دعوای خلع ید در تهران و شیراز با وکیلانه ( چگونه کسی را که بدون اجازه درملک ما سکونت میکند بیرون کنیم ؟) اگر شما مالک ملکی هستید که شخصی بدون اجازه شما در آن ملک ساکن شده و ملک را تحت تصرف خود قرار داده است. چنانچه ملک شما دارای سند رسمی مالکیت می باشد. می توانید با طرح دعوای خلع ید در دادگاه حقوقی ، علیه متصرف ، دعوا اقامه نمایید. و تخلیه ایشان را به موجب حکم دادگاه بخواهید . در ادامه با وکیلانه همراه باشید…

وکیل خلع ید

دعوای خلع ید فقط در مورد اموال غیر منقول یا همان املاک ، موضوعیت داشته و تنها شخصی که می تواند به عنوان خواهان ، اقامه دعوی نماید. کسی است که سند مالکیت ملک به نام او می باشد.

همچنین چنانچه ملک شما دارای سند مالکیت نباشد. نمی توانید دادخواستی با عنوان خلع ید برای حکم تخلیه ملک مطرح نمایید. بلکه باید با مشاوره حقوقی از یک وکیل متخصص در امور ملکی عنوان دیگری جهت تخلیه ملک خویش انتخاب نمایید.

باید توجه نمود در دعوای خلع ید ، هیچگونه قرارداد و توافقی بین مالک و متصرف وجود نداشته. و ایشان به صورت غیر قانونی و بدون اجازه مالک ، ملک او را متصرف شده است.

دادگاه رسیدگی کننده به دعوای خلع ید

با توجه به قانون آیین دادرسی مدنی و ماده 12 آن ، کلیه دعاوی مربوط به املاک در دادگاهی مطرح می شود. که ملک موضوع دعوا در آن حوزه وجود دارد .

نحوه رسیدگی در دادگاه

پس از اینکه شما همراه با سایر ضائم و مدارک خود ، دادخواست خلع ید را به طرفیت متصرف ملک خویش مطرح نمودید. و دادخواست شما به شعبه ای از دادگاه حقوقی ارجاع گردید. دادگاه پس از تشخیص تکمیل بودن پرونده دستور صدور وقت رسیدگی را تعیین خواهد نمود .

متعاقباً ابلاغیه حضور در جلسه رسیدگی برای اصحاب دعوی اعم از خواهان و خوانده صادر خواهد شد . اینکه دادگاه چه حکمی صادر می نماید بستگی به دلایل و مدارک و نحوه دفاع شما دارد. و از آنجایی که هر دادخواست می تواند دارای ایرادات شکلی باشد که این ایرادات در صورت اشاره به آن در جلسه رسیدگی از ناحیه خوانده دعوا موثر و به نفع او می باشد.

یا اینکه ممکن است در جلسه رسیدگی از ناحیه خوانده دعوی دفاعیاتی صورت گیرد که خواهان نتواند در مقابل آن پاسخی محکمه پسند داشته باشد. لذا توصیه می شود از همان ابتدا از تجربه و تخصص یک وکیل پایه یک دادگستری در امور ملکی و حقوقی استفاده نمایید .

بهترین وکیل خلع ید

نتیجتاً اینکه چنانچه دادگاه تشخیص دهد حق با خواهان بوده و خوانده دعوی به صورت غیر قانونی ، ملک خواهان را متصرف شده است. رای بر خلع ید خوانده و الزام ایشان به تخلیه ملک ( دستور تخلیه ) را صادر خواهد نمود. که این رای پس از ابلاغ ظرف مهلت 20 روز قابلیت اعتراض در محاکم تجدید نظر را خواهد داشت. و در صورت تایید و قطعی شدن رای ، پس از صدور اجراییه ، ظرف 10 روز به متصرف ( محکوم علیه ) مهلت داده می شود. تا ملک موضوع دعوی را تخلیه نماید. و در صورت امتناع محکوم علیه از تخلیه ملک ، اجرای احکام به وسیله ضابطین قضایی ، اقدام به تخلیه ملک می نماید .

مشاوره حقوقی با وکیلانه

وکیل متخصص خلع ید در تهران و شیراز

از آنجایی که در هر دعوایی هیچ چیز قابل پیش بینی نبوده و گاهی اوقات مدارک و مستنداتی از ناحیه طرف مقابل در دادگاه ارائه می گردد. که ممکن است بر خلاف تصور شما ، همه چیز دگرگون شود. لذا پیشنهاد می شود از ابتدا اقدام به اخذ وکیل متخصص در امور ملکی و حقوقی نمایید .

جهت اخذ مشاوره حقوقی و دریافت نوبت با ما تماس بگیرید . تلفن تماس : 09127246413

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *