بهترین وکیل دعاوی حقوقی ، قبول و پیگیری انواع پرونده های حقوقی با کمترین قیمت و بهترین نتیجه  : به طور کلی دعاوی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می شوند . در دعاوی کیفری به دنبال مجازات کردن مرتکب فعل ارتکابی و جبران ضرر و زیان ناشی از ورود جرم به شخص بزه دیده می باشیم , اما دعاوی حقوقی مربوط به جبران خسارت و حقوق تضییع شده افراد و برگرداندن وضعیت به حالت قبل می باشد .

ویژگی وکیل حقوقی

با توضیح فوق ، تفاوت میان وکیل متخصص حقوقی و وکیل متخصص کیفری مشخص می گردد . بنابراین اصطلاح وکیل حقوقی کار برای وکیلی است. که صرفاً در دعاوی حقوقی اعلام وکالت می کند و پرونده های کیفری را نمی پذیرد .

وکیل حقوقی متخصص

مسلماً وکیلی که در حرفه وکالت ، موفقیت بیشتری کسب کرده است. و اصطلاحاً به نام و خبره شده است ، وکیلی است که به صورت تخصصی وکالت می کند و منحصراً در یکی از شاخه های حقوق فعالیت کند . چرا که با توجه به تنوع شاخه های علم حقوق مانند دعاوی کیفری ، ثبتی ، ملکی ، خانواده و … نمی توان انتظار داشته باشیم که یک وکیل خوب و کاربلد در تمامی شاخه های حقوق خبره و متبحربوده و تجربه کافی را دارد .

وکـیل حقوقـی خوب علاوه بر برخورداری از دانش لازم ، به تمامی قوانین مربوط به امور حقوقی تسلط کامل دارد .

وکیـل حقـوقی خوب باید فن بیان بالا ، قدرت دفاع و پاسخگویی بداهه در جلسات رسیدگی را داشته باشد. و در تنظیم لوایح دفاعیه از تبحر کافی برخوردار باشد .

صفت امانت داری برای وکیل :

وصف امانت داری نیز یکی دیگر از ویژگی های وکیل حقوقی خوب است . از آنجایی که وکیل دادگستری از جزئی ترین و محرمانه ترین مسائل موکل خود مطلع می شود این ویژگی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است .

علاوه بر این در بسیاری موارد موکل کلیه اسناد خود را در اختیار وکیل قرار می دهد. تا در زمان نیاز، ایشان در جلسه دادگاه آن مدارک را ارئه دهد .

تجربه ، لازمه ی موفقیت یک وکیل خوب :

پرواضح است که زمانی می توانیم بگوییم یک وکیـل ، متخصص در یکی از شاخه های حقوق است. که : تجربه کافی را در آن زمینه داشته باشد و مطالعه خود را به صورت حرفه ای در آن رشته بخصوص متمرکز کرده باشد . و از آنجایی که وکلا با جان و مال و آبروی افراد سر و کار دارند ، پس سپردن پرونده به یک وکیل بی تجربه می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد .